Mysigaste stugan

Nu har vi äntligen landat i Leksand. Hela familjen, till och med Baileys har fått följa denna gång. Mamma har hyrt världens mysigaste stuga med utsikt över Siljan. Imorgon står det triathlon på schemat, och jag mår piss. Redan på sända kväll efter midsommar började jag insjukna och sen har det bara blivit värre. I tisdags gick jag hem från jobbet på grund av feber. Nu rinner snoret, skallen känns tung och halsen gör ont. Inte dom bästa förutsättningarna för morgondagen. Preppar med alvedon, nässpray och te. Hoppas på en god nattssöm och vila resten av kvällen.
Jag blev totalt grundlurad idag. Tobias skulle ha åkt till Norge idag men ställt in sedan en vecka tillbaka och inte sagt någonting till mig. Så dyker han upp på jobbet idag när jag slutar som en sol. Jag blev så himla glad, dels för att jag vill ha han vid min sida under loppet men också för att fira min födelsedag på söndag. Han är den bästa människan jag vet❤️
Nu ska jag packa upp och förbereda inför imorgon. Vi hörs efter loppet. Önska mig lycka till!  (null)

Fjället med pinglorna

Träningspodden

Hittade världens bästa podd häromdagen, träninspodden. Har skrollat förbi den några gånger i poddappen men inte klickat mig in på den. Att jag nu gav den en chans kan vara det bästa beslutet jag tagit. Jag får så mycket tips och inspiration. Mycket om löpning men också om kost och styrketräning. Allt som jag gillar.
Idag jobbade jag förmiddag vilket betyder att jag slutade klockan två. Så skönt, jag fikade lite precis när jag kom hem. Tog en shot med rödbeta och varvade ner en stund i soffan. Därefter var det bara att knyta på sig löparskorna. Passet gick så jäkla bra. 8,5km i blandad terräng, asfalt backe upp och ner. Nu på kvällen har jag ätit min favorit mat, potatisbullar samt stökat på lite bara. Rensat min garderob, slängt massa gamla handdukar, tagit fram en hel del loppissaker som ska säljas och gjort om lite i badrummet. Så nu kan jag somna med gott samvete och vakna till ett städat hem.
Någonting som jag inte berättat vad jag vet. Är att vi skaffat höns. 11 stycken i olika raser, super fina och härliga. Så dom pysslar vi om tillsammans med grannarna. Dom är fortfarande ganska små och kommer inte börja lägga några ägg förns i september. Det ser jag fram emot. Vi har även skaffat oss ett potatisland och satte potatisen i söndags. Vilka bönder vi blivit. Haha (null)

We did it!

Vårruset har länge varit sommarens höjdpunkt, mest för att kicka igång sommaren och kommande lopp. Vissa år har det varit första loppet för säsongen. Det är så himla roligt att springa tillsammans med alla dessa fantastiska kvinnor, och mitt lag Gällökliniken. Vårruset är en snackis ganska tidigt på året och jag gav mig fan på att jag skulle springa på 25 minuter. Förra året hade jag samma mål men sprang då på 27 minuter. Igår åt jag rätt, drack min rödbetsjuice innan. Tog rätt kläder och skor. Bara för att jag skulle springa på mina 25 minuter. OCH JAG GJORDE DET! Startade loppet med ett tempo på 04.50 och tänkte efter 3km att jag skulle sakta in. Det gick inte jätte bra då jag låg på 04.54 enda in i mål. Trodde jag skulle spy på upploppet som är ca 400 meter. Då kollade jag på klockan och såg att jag bara hade 42 sekunder på mig att komma i mål. Jag är så stolt över mig själv och min kropp. Jag kunde pusha den till max och jag höll. Fyfan vad bra jag är!  (null)
(null)

Ledig i två dagar

Jag slutade 14.00 i måndags och gick då på tvådagars ledighet. Hur gött?? Har inte varit ledig två dagar i rad på så himla länge. Det har varit så himla gött. Igår storstädade jag hela huset på förmiddagen. Dammtorkade och tvättade massvis av kläder. Älskar att tvätta när det går att hänga ut all tvätt så de torkar på bara någon timma. På eftermiddagen tog vi en tur in till stan, där jag shoppade för några tusenlappar för mycket. Vi köpte jord, gössel, ett växthus, massa fröer, blommor och potatis. Jag har börjat få ett starkt intresse för att pyssla på med mina plantor. Dels mina avokados men även mina gurk och tomatplantor. Drömmen hade ju varit att gå och plocka alla grönsaker i växthuset för att sedan servera till bords.
Vi ska nu sätta potatis tillsammans med våra grannar och även morötter i en liten pallkrage. Så förhoppningsvis får vi lite mer mat på bordet till hösten.
Idag onsdag har jag pysslat ute hela dagen. Planterat blommorna jag köpte igår. Lagt mina fröer i blöt, för att de ska vara fuktiga när dom sätts ner i jorden. Jag har även varit ute på långtur med Baileys. 8km löpning upp på Klövsjöberget och ner. Usch säger jag bara. Ville bara spy när jag kom upp på toppen. Nåväl, nu ska jag börja med middagen och vänta på att mamma ska komma hit. (null)

Godmorgon lördag

Godmorgon! Jag har bett Tobias väcka mig klockan 6 hela den här veckan. Så jag ska hinna med att göra saker innan jobbet. Igår var ett undantag då jag unnade mig en sovmorgon. Imorse tog jag en springtur med Baileys på 5km. Frukosten smakar ju fantastiskt efter ett träningspass.
Den här veckan har varit helt okej, jag hade planerat att pendla med cykeln hela veckan men det har varit storm och spöregnat. Plus att jag inte riktigt litar på cykeln till 100%. Jag har använt den två gånger och redan fått två punkteringar. Inte så lyckat att få punka när det är 1 mil kvar till jobbet. Som tur är lever jag tillsammans med en väldigt händig man, så han har lärt mig hur jag lagar samt byter slang. Vi kollade även upp vad som orsakar punkteringarna och har förhoppningsvis hittat felet. Det är bara en månad kvar till tävling och då ska cykeln vara tipp topp.
I början på veckan provade jag på en helt ny träningsform som heter Murph tror jag. Först springer man 1,6km därefter ska du göra 100 armhävningar, 100 situps, 300 squats och sedan avsluta med 1,6km löpning. Jag tror att detta är anpassat för att göra på gym, för att det ska gå så fort som möjligt. Jag sprang 2km terräng och gjorde övningarna ute. Jätte roligt.
Nu ska jag duscha och börja fixa mig för att möta en ny dag på jobbet. Härligt!  (null)