Rätans utomhusbad

Hej på er! Alltså jag har haft två hektiska dagar hemma i Bräcke. För lite tid för att träffa alla som man vill hinna träffa. Tur att det vart tid över till de jag tycker om mest. Största tiden var jag hemma hos momma och moffa. Hjälpte momma lite och fick mig väldigt god mat. Jag hann även med en löpartur med mamma igårmorse, vi anmälde oss till Lidingöloppet och bokade tågbiljetter. Anledningen till att jag åkte till Bräcke från första början var för att gå till min Gudmor och fixa håret. Det är inte ofta jag går till frissan men jag blir verkligen lika nöjd varje gång. Sist men inte minst hann jag med att träffa Moa, som jag har saknat henne.
Eftersom att jag fyller 20 (!!!) på lördag och kommer att vara bortrest så vart jag uppvaktad av nära och kära. Jag blev bjuden på middag av mamma och pappa på Gimårasten, jätte mysigt och supergod mat. Samt att jag fick min efterlängtade robbotdammsugare. Plus massa annat fint, stort tack för det!
Idag har jag haft lite av en hemma dag. Först åkte jag till Rätan för att simträna lite. Jätte fint utomhusbad, som jag inte tidigare besökt. Dock var det jäääkligt kallt i vattnet. Så jag simmade bara 20 längder. När jag kom hem igen hängde jag tvätt och satte igång en ny tvättmaskin. Det är så gött att tvätta och hänga ut kläderna, för de går så jäkla fort. Jag tog en prommis med Baileys till båthamnen, fotade lite och hon badade. När vi kom tillbaka la jag mig en stund på balkongen och läste en bok. Så avslappnande. Nu blir det middag sen drar jag till Anna på träning. Gött!

Klövsjö visar sina vackraste sidor

Drömmig

Semester!

Äntligen går jag på min efterlängtade sommar semester! Min första betalda semester. Känns ganska stort på nått vis. Det har varit en lång midsommarhelg. Speciellt eftersom att jag jobbat hela helgen. På midsommarafton sprang vi ett terränglopp i Kvissle, jätte mysigt och roligt att få göra de med både Tobias och alla mina kollegor. Jag började jobba klockan 17, och när jag kom hem hade Tobias lagat middag. Efter middagen spelade vi geni och yatzy, kollade på film och åt chips. En midsommar i min anda om ni frågar mig. Därefter har det inte hänt så mycket mer under helgen. Imorgon åker jag hem till mamma och pappa, sen får vi se vad som händer resten av min lediga vecka. (null)

Läskigt vackert

Vilken klänning valde jag?

Den senaste veckan har min tid gått åt till att hitta mig en klänning. Till min 20års dag. Vi kommer att vara bortresta under min födelsedag, och därav vill jag ha någonting extra fint på mig när jag och Tobias ska gå ut och äta på kvällen. Jag har letat på varenda hemsida, i början letade jag på dom allra vanligaste ställena, Nelly, H&M, Chiquelle osv. Utan resultat. Trodde det var kört tills jag gjorde ett allra sista försök igår. Jag kom in på bubbleroom. Där jag fann exakt den typen av klänning jag ville ha! Någonting tight, festligt och riktigt snyggt. Kan ni gissa vilken färg jag valde av dessa tre?  (null)
Jag valde den vinröda...

Jag lever

typ. Återhämtningen har tagit kål på mig! Jag har nog aldrig varit såhär sliten i hela mitt liv. I måndags när det var dags att gå tillbaka till jobbet igen så hade jag verkligen ingen ork över huvudtaget. Tröttheten och kosten har varit väldigt svårt att få i balans. Två dagar efter loppet kunde jag knappt äta. Med tanke på att man inte äter så speciellt mycket eller nyttigt under ett långlopp, och du tar ut dig till max så funkar inte magen efteråt. Jag kunde äta två Nuggets på McDonalds sen var jag mätt. På vägen hem köpte jag en sallad, tre, fyra tuggor och jag trodde jag skulle spy. Till frukost dagen efter åt jag två mackor och magen var full. Men det negativa är att jag konstant gick runt och var hungrig men var inte sugen på någonting. Idag är dagen jag känner mig någorlunda pigg, och är faktiskt sugen på frukost. Igår tränade jag för första gången efter loppet och det kändes väldigt bra. En läkare på cykla.se rekommenderade att man skulle vila från träningen i 3 dagar efter loppet, samt vara försiktig med att äta för mycket kolhydrater, för magens skull.
Idag är jag iallafall ledig och även imorgon. Jag har inget speciellt inplanerat, jag ska nog köra ett tabatapass idag och imorgon blir det löpträning. Eller tvärt om. Vi får se. På fredag ska jag och Tobias iväg och springa Midsommarterrängen. 8km terränglopp. Inget jag gjort tidigare men det ska bli väldigt roligt. Efter helgen går jag på semester, skönt och välbehövligt!  (null)

Vätternrundan

Alltså shit! Vi klarade det. På nått sett så går jag alltid in med inställningen att det ska gå dåligt, för att de ska gå bra. Vet inte hur många gånger jag frågade mamma om vi verkligen skulle klara av det. De 10 första milen gick som en dans. Nedför i stort sett hela vägen ner till Jönköping. Därefter var det tufft hela vägen till mål i Motala. Under Vasaloppet var det kylan som var värst. Under gårdagen var det sömnen och tröttheten som tog över. Vi hade liksom varit uppe i två dyn. Under alla lopp (långlopp oftast) kommer det toppar och dalar. Jag kände mig stark och relativt pigg fram till 20 mil. När vi hade 4 mil kvar kom dippen som en käftsmäll. Allt värkte, och jag var så trött. Det fanns verkligen noll krafter kvar. Sista depån laddade jag med massvis av bullar, frukt och blåbärssoppa. Då kom krafterna tillbaka, så det var bara att torka tårarna och kämpa på. Målgången var underbar. Att ha suttit på cykeln i ca 19 timmar var det så skönt att kliva av och aldrig mer behöva sätta sig där!
Just nu är det ingenting jag känner behovet av att göra igen. Men det sa jag om Vasaloppet också, och det vill jag verkligen göra igen.  (null)
(null)

Vårruset

Hej! Nu är jag på resande fot igen. För om bara 9 timmar går starten till Vätternrundan. Det känns overkligt, men också väldigt spännande. Det har varit en väldigt hektisk vecka med massa jobb och lite tid hemma. I onsdags sprang jag Vårruset tillsammans med Lisa och Maria. Mamma låg tyvärr hemma och var sjuk, och kurerade sig inför cyklingen. Men lika bra gick det. Jag sprang inte på den tiden jag önskat, men vart nöjd ändå. Vi hade en jätte trevlig kväll och Vårruset är verkligen en kick start inför sommaren!  (null)

Inredning när det är som roligast

Ny familjemedlem

Hej på er! Har inte uppdaterat er här sedan vi kom hem. Det har tagit några dagar att landa plus att jag var tillbaka på jobbet redan på söndagmorgon. Vilket innebar att vi bara gick från bilen och in och la oss när vi kom hem på lördagnatt. Idag vart jag äntligen klar med tvätten. De vart fyra maskiner som skulle hängas och sedan vikas. Tobias stod för städningen när jag var på jobbet i söndags och jag lovade att packa upp och tvätta. Vi fick även med oss lilla Lucas hem från mamma och pappa. Den sista valpen som blev kvar från kullen, han var svårsåld och därför fick han följa med hem till oss istället. Han är 15 veckor gammal och jätte go. Men det kräver mycket att fostra två hundar. Baileys är duktig och aningen lydig, men hon har också en del att träna på. Så nu börjar vi på ruta ett igen.
Jag är ledig från jobbet idag och har väl bara pysslat på här hemma. Fixat tvätten som sagt, varit ute med hundarna och förberett inför kvällens grillmiddag. Ännu mer vuxenpoäng till mig. Dock börjar jag få abstinens, har inte tränat på en vecka för att min förkylning vägrar att släppa taget. Sista vilodagen idag och imorgon är det dags för Vårruset. Jag ska springa med mamma och hennes kollegor som vanligt. Jätte mysigt. Därefter återstår bara en heldag med jobb sen bär det av mot Motala och Vätternrundan. Så himla spännande och pirrigt!  (null)

Du och bara du

Hyrbil

Som rubriken lyder. Igår körde vi runt i en hyrbil. Det var en väldigt mysig dag i hel het. Men jag mådde piss. Huvudet höll på att explodera och febern kom och gick. Sista stoppet vi gjorde fanns det ett apotek så jag fick köpa på mig lite läkemedel. Inget man direkt tänker på när man ska åka utomlands. Att ta med sig halstabletter och nässpray.
Vi besökte några olika städer, med små butiker och fina caféer. Mamma ville jätte gärna se ett vattenfall och vi körde fel och hamnade mitt ute i ingenstans och utan täckning på mobilerna. Tillslut hittade vi fram och det var de mesigaste vattenfallet jag sett. Man fick gå igenom en bergsskreva som var fylld med vatten. Terrängen ned till vattenfallet var ganska svår och när vi skulle upp igen var det så himla jobbigt. Jag kunde nästan inte andas, och jag tycker själv att jag är ganska vältränad. Men den där turen är inte att rekommendera för den förkylde. Efter besöket på de mesiga vattenfallet åkte vi till en by på en hög höjd. Där åt vi jätte god lunch och drack färskpressad juice. På vägen hem stannade vi i en större stad med fina butiker och caféer. Där åt vi glass och shoppade massvis av fina saker. Väl hemma så fick Ingrid välja vart vi skulle äta middag. På restaurangen sjöng vi nationalsången och åt grillat.

Pythagoras

Halloj! Igårmorse vaknade jag med världens halsont och täppt i näsan. Jäkligt trist när man ska vara på semester och må gott... Vårruset är på onsdag och Vätternrundan på fredag. Förhoppningsvis stökar jag undan den här förkylningen nu och repar mig för att köra mina lopp till veckan.
Igår hade vi planerat att gå till Pythagorasgrotta. Vilket till en början kändes jäkligt jobbigt. Då jag redan var hängig och att då gå 1,4mil tur och retur kändes inte så uppiggande. Men vi gick den långa promenaden i värmen och det var verkligen en upplevelse. Vi fick även med oss en kompis. En hund som gick med oss hela vägen upp till grottan och ner. Hem och var hos oss hela kvällen. Vi köpte honung efter vägen och mamma fick salvia av en kille. Alla här är så himla goa och givmilda. Vi har fått massvis av frukt av folk som bor längst den sentrala gatan. Allt från apelsiner till fikon och persikor. Jätte trevligt!

Njuter till 100%

Samos

Äntligen är vi framme, efter många om och men. Vi åkte natten ner till Arlanda, vilket gick bra men frammåt lördag morgon så vart man lagomt trött, illamående och ville mest bara sova. Flyget vart försenat av olika anledningar samt att vi fick byta terminal osv. När vi väl skulle landa hade piloten varnat om att flygplatsen var liten och att landningen kunde bli aningen turbulent. Jag vart så åksjuk under landningen plus att vi inte ätit någonting på flera timmar. Väl på transferbussen var det varmt och trångt. Bussresan var inte rolig för fem öre. Vägarna var så ringliga och jag vart bara mer och mer illamående. Väl framme fick vi ett jätte trevligt bemötande av två grekiska män. Vi bor på ett lägenhetshotell men dryga 11 rum. Det är lågsäsong här nu så vi har poolen alldeles för oss själva. Dock är resten av gästerna som bor här endast svenskar. Nåväl. Min tanke är att jag ska börja vlogga. Dels för bloggen men också för de som vill följa mig på youtube. Spännande!

Påväg till Grekland

Nu har de dröjt ett tag sedan sist vi hördes vid. Jag har jobbat en jäkla massa, tränat, och jobbat. Så som livet ser ut just nu. I skrivande stund sitter vi på Arlanda och är påväg till Grekland! Vi ska ha en veckas semester, ta igen oss, sola, träna och bara må gött. Ni får hålla utkik för någorlunda bra uppdatering från min sida. Vi ska åka till en ö som heter Samos, en plats vi aldrig besökt tidigare. Vilket ska bli jätte spännande. Jag ser verkligen fram emot detta! (null)