Paket fredag!

Jisses! Idag kom det mycket i brevlådan! Nu är de runt en månad sedan jag beställde saker från Geek och nu kommer det ett litet paket varje dag. Nästan så jag glömt bort vad jag beställt för det var så länge sedan.
I vilket fall så har bloggen hamnat lite åt sidan få jag hela tiden försöker få ihop min vardag med praktik, jobb och familj. Jag trodde aldrig de skulle vara såhär jobbigt att bli vuxen. Trots de är jag väldigt nöjd med mitt liv, även om jag inte alltid hinner sova mellan mina arbetspass. I helgen ska jag vara vara ledig, typ. Imorgon ska jag och Tobias hitta på någonting kul, och sen jobbar jag på söndag kväll men är ledig hela söndag förmiddag.
Ikväll ska vi bara ta det lugnt, dricka ett och annat glas vin äta god mat och kolla på One Tree Hill. Trevlig helg på er! Kram

Hemligt besök i Klövsjö, vad händer sen?

Bruksvallarna, Flatrue, Storhogna

Oj vilken dag! Imorse stressade vi som bara den med smink, kläder och frukost. Som tur är vart vi färdiga i tid, hämtade Lena och sedan bar det av mot Bruksvallarna. På vägen körde vi in i Klövsjö och tittade på hus, så himla mysigt! När vi väl kom fram till Völlan ägde dopet rum i ett jätte mysigt kapell, och dopet var super fint. Efter dopet var vi bjudna på lunch och tårta. Maten och tårtorna var fantastika och Tobias släkt var jätte härliga. Detta var första gången jag träffade dom och det var väldigt trevligt.
Efter lunchen var det dags att åka hem och på hemvägen tog vi en annan väg. Då vi åkte över Flatruet. Vilket är Sveriges högst belägna landsväg, det är alltså en väg som går mitt upp på fjället. Detta är verkligen jätte fint och vi stötte på diverse djur längs vägen, man kan nästan tro att vi varit på rensafari för de bara kryllade av renar på vägen. Från Flatruet åkte vi tillbaka till Klövsjö och vidare till Storhogna där vi åt middag och jag var även upp på hotellet och hälsade på några kompisar. Perfekt avslut på dagen!

Vad ska jag ha på mig???

Imorgon ska jag och Tobias på dop, och jag vet verkligen inte vad jag ska ha på mig. De känns inte som att jag har några finkläder alls. Dock köpte jag en klänning av Tova idag som jag tyckte om jätte mycket. Så eventuellt blir det den klänningen. Vad tycker ni? Kommentera gärna. 1,2 eller 3.
Det blir en hel del firanden i helgen. Dop imorgon och på söndag har jag bjudit hem Moa och Nora på middag. Eftersom att båda nyligen fyllt 18. Det blir middag och bara massa mys! Trevlig helg.

C L A S S Y

Det är för dig mitt hjärta slår.

Snygg i baddräkt fin i bikini

Löpträningen gick så bra idag! Solen sken och Frösön verkligen strålade av glada människor och folk i surfbukten. Jag har gjort bättre ifrån mig tidsmässigt men de fick bli ett lugnt pass idag. Jag får nöja mig med de helt enkelt. När jag kom hem igen stod de styrka på schemat, rygg och mage.

De ska göras med stil

Jag var på stan idag efter skolan för att köpa jeans till praktiken samt nya träningskläder. Gina hade 25% på alla träningskläder nu så därför passade jag på. Jag har massvis av korta träningstights men inga med långa ben, och jag kan tycka att de är lite för kallat för att använda shorts nu när jag är ute. Samtidigt vill jag ha nått som matchar och som jag kan känna mig bekväm med för att få mer motivation till träningen. Jag ska bara smälta mitt eftermiddagsfika, sen ska jag ut och springa på Frösön och inviga kläderna. Än så länge är jag jätte nöjd!

Den renaste luften

Min helg

Hej på er! Alltså jag har verkligen haft fullt upp i helgen... I fredags var jag in till stan på skolan för en viktig redovisning. När de var klart skyndade jag mig till Åsarna för att jobba. Efter jobbet hade Tobias lagat min favorit mat, kött och tryffelsås. Mys!

Lördagen bestod bara av att sova och kolla på Onte tree hill. Jag började jobba vid 18 tiden på Storsjö teatern och slutade runt halv 4 då jag åkte hem och sov två timmar innan mitt frukost pass började i Åsarna. Tro mig, jag tycker om att jobba men när jag inte får sova så är det inte lika roligt. Tur jag har så goa kollegor som ständigt gör dagarna roligare. När jag slutatde på eftermiddagen åkte jag hem och sov. Resten av kvällen bestod av massa mys och ett par avsnitt One tree hill.

I fredags fick jag hem min almanacka, jag är himla nöjd!

Middag på Hoverbergstoppen

Fjälltur till Lunndörrsstugan 2016

Fjällvandring

Hejsan! Idag är det fjällvandring som står på schemat för min del. En tur som klassen har planerat sedan i fjol och som nu ska genomföras. Vilket jag ser fram emot otroligt mycket. Jag har aldrig fjällvandrat tidigare men älskar att vara i fjällen i övrigt, men tidigare har det varit skidåkning som lockat. Så det här ska bli otroligt spännande!

Sundsvall by night

Efter onsdagsbusfinalen hade vi bokat bord på Biteline för hela gänget. Vi var 35 personer som var där och käkade tillsammans och det var super duper trevligt. Det är så himla roligt när alla våra vänner kan vara tillsammans och umgås. Att vi kan sammanstrålas från alla olika städer och byar för att avsluta denna säsong på bästa sätt! Efter Biteline drog vi vidare till Olarys där vi avslutade kvällen med en drink eller två. Jag känner mig så bortskämd, som har så otroligt fina och härliga vänner. Kram

Hotell södraberget

Som jag skrivit i tidigare inlägg så hade jag och Tobias bokat hotell i Sundsvall i helgen. Det vart inte jätte mycket hotellrumschill men den lilla tiden vi spenderade där var jätte mysig. Vi hade bokat en mini svit med en helt fantastisk utsikt över hela sundsvall. Nästa gång vi ska besöka Södra berget så ska vi bara spedera tid på hotellet med spa och äta gott. Varma rekomendationer från mig.

Onsdagsbusfinal 2016

Work hard, play hard!

Alltså.. Hur ska jag få allt att gå ihop?! Idag tog jag och beställde mig i almanacka. Jag klarar inte av att ha det så här himlarns ostrukturerat längre. Att hela tiden hålla isär skolarbeten, praktik, utflykter samt jobb. Jag designade iallafall en helt egen almanacka, där jag kunde välja personliga bilder, färger vad den skulle innehålla, viktiga datum osv. Jag blev jätte nöjd, dock skulle den inte komma fören om 2 veckor, jag har verkligen INTE tid att vänta. Behöver den nu...
Skolan idag och igår kan sammanfattas med ett ord KAOS, gruppuppgifter som inte alls blir som jag vill ha de. Flamsiga och allmänt dåliga arbetsgrupper. Jag trvis inte så bra i att inte kunna prestera på mitt vis.. När jag kom hem igår hade jag vilodag och idag körde jag på ett lugnare tabata pass som jag satt ihop själv. Jag behöver helg...

Brinner ner - Ansiktet

Pepp inför helgen!

Alltså jag är så pepp inför helgen. Har så himla mycket att se fram emot! På lördag är de onsdagsbus finalen. Tobias och Victor ska köra, jag kommer att få träffa massvis av alla kompisar. Vi ska bo på hotell, äta god mat och gå på krogen. Så mysigt!

Ska detta få mig i form igen...

Jag skäms!

Alltså hörreni... Jag skäms! Träningen har legat på hyllan under en period på två veckor nu. Så ikväll tog jag den första löparturen och de var pinsamt hur dåligt de gick. Nu måste jag verkligen komma igång med träningen igen. För jag vill verkligen inte tappa min styrka och kondition. Formen som jag haft i sommar har varit den bästa någonsin.. Kämpa!!!

Ett års kyssen

Hejsan! Hoppas allt är bra med er alla. Med mig har jag insett att livet faktiskt går lättare för varje dag som går. Jag var jätte nervös för att börja skolan i torsdags med tanke på att jag mått väldigt dåligt tidigare av att komma tillbaka efter en längre period borta. Med de menar jag att om jag varit borta mer än dom andra så kommer dom att fråga vart jag varit osv, och det har jag tidigare tyckt varit extremt jobbigt. Samtidigt som att jag har haft någon form av fobi, för att gå själv på stan. Då de känts som att alla bara tittar på mig och tycker att jag är annorlunda. Detta har gått över nu, som tur är. Eftersom att vi kom hem från Italien på onsdagen så gick jag bara torsdag och fredag på skolan. En mjukstart. De känns som att de kommer att gå riktigt fort. Med fjällvandring, praktik och en resa till Norge. Såklart har vi mer att se fram emot, studenten så klart! I fredags var jag och provade mössa och eftersom att jag ville ha hjälp med allt så beställde jag även min mössa. Så spännande!
Igår lördag, jobbade jag. Tro det eller ej men jag har verkligen saknat att jobba, och slipp ha ångest över att "nästa månad kommer de inga pengar på kontot". Innan sommaren hade jag inget jobb, nu har jag tre stycken att välja mellan. Det är så skönt när saker och ting börjar att reda ut sig.
Den 31 Augusti hade jag och Tobias vår 1års dag. Vilket känns helt galet. Han som jag älskar med hela mitt hjärta, han har stått vid min sida i 365 dagar, stöttat mig och kämpat med mig. Jag är ingen utan dig Tobias❤️

The shopping

Trots att jag är den största shoppaholicen, så fick jag inte med mig mycket hem i resväskan. Den vägde mer när jag ffor dit än när jag for hem. Eftersom att mamma anser mig och Tobias som två pensionärer under våra resor så upplevde jag det lite så nu också. Jag köpte vin, pasta och en handmålad skål. Tobias hade cravings efter äkta italiensk olivolja. Så de fick det bli. Jag köpte även ett nagellack, en parfym och en bok på taxfreen, innan resan. Jag är otroligt nöjd och tacksam för allting i vilket fall.
Boken rekommenderar jag starkt!
Shoppingen i Italien:

Stromboli

Stromboliiii det är kul att säga, och de lät kul när guiderna sa det på båten också. De var nog den dystra ön, men ändå den som drog mest uppmärksamhet till sig. När vi kom in i hamnen var de alla såg ett stort rökmoln längst upp på toppen av den aktiva vulkanen. Det var även på denna ö den svarta stranden fanns. Tro mig, det ser inte särskilt märkvärdigt ut på bild men, i verkligheten var det fantastiskt! Stromboli skiljde sig inte så mycket mer från Salia och Panarea, bara de att det inte alls var lika bebyggt på Stromboli. Det kändes nästan lite övergivet, men inte hindrar de turisterna. När skymningen kom smygandes och det var dags att åka hem så fick vi åka förbi vulkanen och se ett "utbrott" de är liksom ingenting farligt men det vi såg var sjukt coolt!
Ni kan även se mamma när hon sprätter champangnen på sin 50års dag.

Panarea

Den andra ön vi besökte hette Panarea, den lyxga och rikaste ön. Alla rika människor hade sina fina hus och båtar i hamnen. Affärerna var lite finare och restaurangerna lite dyrare. Där fick vi äta på en riktig Italiens restaurang med pizza och pasta. Jag åt en fantastisk pizza som jag sent kommer att glömma. Även där låg de butiker längs de trånga och ringliga gatorna. Jag tyckte att Panarea var den finaste ön. Det kändes verkligen som den låg åt solsidan, för jämnan.

Salia

På mammas födelsedag hade vi bokat in en båtresa som vi egentligen inte hade någon riktig koll på. Allt vi visste var att vi skulle besöka tre olika öar, att vi skulle få se en svart strand och en aktiv vulkan. Resan var helt fantastisk bortsätt från att jag var otroligt åksjuk av allt gungande. Första ön vi besökte hette Saila, väldigt fin och personlig. Inte så jätte mycket turister. Trots de var det fullt av söta affärer i alla trånga gränder. Alla öarna var snarlika men denna upplevde jag som personlig på nått vis. Hemtrevlig.

Äntligen kommer kamera bilderna!

Nu är det äntligen dags för de roligaste här på bloggen. Alla mina kamera bilder från Italien. Även fast mobilen kan fånga samma ögonblick, så blir det ändå inte samma sak som med kameran. Jag kan själv medge att jag tappat mitt fotointresse en del, jag tycker inte alls att det är lika kul, eller så har jag bara blivit lat när de gäller att ta med sig kameran. Som tur är tog jag mig faktisk i kragen och fotade en del under semestern. Jag har saknat de.
Under den första dagen var det ganska mulet på förmiddagen, så innan vi intog läget vid poolen kollade vi runt området, stranden och närliggande hotell. Dock blåste de för mycket för att vi skulle kunna bada på i havet. Vågorna var gigantiska.

Shopping på Ikea

Innan vi åkte utomlands åkte jag och Tobias till Sundsvall för att jag skulle skriva för körkörtet och i samma veva passade vi på att handla lite nytt på Ikea. Denna gång vart de nya kuddar, lakan och påslakan. Sängen vart väldens dröm ställe. Så fräscht med ljusa sängkläder! Det är så skönt när så små saker kan göra någonting så stort i en liten lägenhet. Underbart!

Hemma efter en lååång resa

Nu är vi äntligen hemma efter denna långa resa. Med både buss, flyg och bilåkning. Vi har haft det jätte bra, med sol och bad. Så som semestrar ska vara. Maten har dock inte varit den bästa, vilken vart en stor besvikelse. I övrigt har hotellet varit fint, fin strand och jätte mysigt poolområde. Borta bra, men hemma bäst!