En kväll på stranden

Dag två - Shopping

De har varit lite halvklent på shoppingfronten här. De är några få matbutiker och souvenir butiker men de är då allt. Idag var vi inne i Cefalù, en jätte mysig stad med alla trånga gaotor och restauranger i alla hörn. Vi åt middag längs strandpromenaden, en typisk Italiensk restaurang med vin och pasta carbonara. Detta är livet och vi njuter till tusen.

Första dagen i Italien

Första dagen har varit underbar! All mat är super god. Alla ostar, viner och oliver ja allt helt enkelt! Hotellet är jätte fint, personalen är trevlig och man kan ju inte låta bli att tänka hur det är att jobba här och saker om hotellet osv (arbetsskada).. Vi har badat och haft det jätte roligt hela dagen. Det enda som inte är bra här är att de inte finns en endaste butik runt hotellet..
Vi alla mår iallafall bra och kände inte av jordbävningen som ägde rum inatt. Kram

Viva la juicy

Sista dagen på Walles

Under sista dagen på walles bakades de tårtor och förbereddes fin middag för gästerna. De bjöds på Lam och rotsaker samt tårta till efterrätt som Åsa bakat. Super fina och super goda! I lördags åkte jag hem vilket var både skönt men samtidigt tråkigt för jag kommer att sakna alla personer och miljön uppe på fjället.

ÄNTLIGEN KÖRKORT!

Grattis mamma 50år!

Två bilder från när Åsa pysslar på.

Oj vad denna dag bara flugit iväg och inte bara denna dag utan hela veckan. Imorgon åker jag hem liksom. De känns som att jag kom igår. Imorse jobbade både jag och Victoria frukost och hjälptes åt, likaså lär det bli imorgon. Under min lediga tid idag låg jag bara på soffan och pluggade till mitt körkort. Gjorde frågor och läste i boken. Ikväll åt alla gäster middag tidigare för de skulle iväg till en kyrka vid 19 tiden, och därför åt dom 1,5 timme tidigare än vanligt. Vilket också ledde till att vi fick sluta tidigare. Imorgon lär bli en tuff dag då det ser lite annorlunda ut under middagen. Fler gäster samt en annan typ av buffé och efterrätt. Önska mig lycka till. Här är två bilder på förrätten som Åsa pysslade på med. Hon är så himla duktig!

Mina favoriter just nu!

Kvällens jobb

Hejsan! Nu var det drygt en timma sedan vi slutade och sedan dess har jag pratat med mamma och gjort mig redo för att sova. Kvällspasset har gått jätte bra och alla gäster är så trevliga. Det är ingen stress här alls utan man tar det i sitt egna tempo. Vilket är otroligt skönt. Jag började lite tidigare idag, så jag diskade och hjälpte Åsa lite inför middagen. Här funkar det så att morgonpasset består av frukost, när den är slut gör man dagsstäd. Då vi byter soptunnorna, handdukar och snyggar till. Därfefter dukar vi upp för middagen och sen är vi lediga resten av dagen. Därefter kommer vi tillbaka till hotellet efter några timmar och då börjar vi med att göra i ordning alla förrätter och ställer ut dom. Gästerna kommer in, därefter är de buffé både med varmrätten och efterrätten. Så min uppgift är då att plocka tallrikar, serva med dryck samt diska och hålla ordning och reda. Underbart! Nu ska jag sova och invänta frukosten imorgon. Godnatt.

Vilken dag!

Efter att dagens morgonpass var avklarat tog jag och Victoria med oss Ruben (hunden) på en promenad. Vi kollade efter kantareller och plockade lite blåbär. Vi hittade inte alls många kantareller så därför bestämde vi oss för att gå ut på fjället för att kolla om de fanns några hjortron. Där gick vi också bet, men fjället var verkligen magiskt i detta underbara väder så kände att vi inte alls gick miste om någonting. Plus att vi såg två renar, på väldigt nära håll. Detta är verkligen favoritplatsen på jorden.

Första dagen har varit toppen!

Jag har nu avslutat mitt jobb i Åsarna för i sommar. Jag jobbade min sista dag i söndags, som tur är kommer jag vara där i höst med för att jobba. Samtidigt kändes de lite tråkig för jag kommer verkligen att sakna alla stammisar och personalen.
Fick mig även en överraskning då mamma, pappa och Tobias kom och hälsade på mig i söndags. De händer att någon man känner kommer in då och då, men när mamma och pappa kommer är de speciellt!
Igår åkte jag iallafall till Bruksvallarna för att jobba den allra sista veckan för den här sommaren. Vilket känns lätt som en plätt i den här underbara miljön. Jag kom fram igårkväll åt lite middag innan jag gick och la mig. Dagen idag har gått jätte bra och så himla fort. Tiden bara springer förbi, då vi följer våra dagliga rutiner. Detta är så bra träning för mig, samridigt som jag lastar på mig en hel del erfarenhet inför framtiden. Här är några bilder från dagen. Kram

Hösten kommer krypandes!

Midsommarpriset

Men hallå där! Som ni såg från tidigare inlägg så var jag ner till Sundsvall/Härnösand igår på onsdagsbus samt att grabbarna mappade sina bilar under dagen. Själv drog jag en spontanare och tatuerade mig när vi ändå var i Sundsvall. Bilder på den och en liten kort berättelse bakom den kommer när den läkt. Gårdagen var iallafall väldigt rolig, trots att det regnade och var svinkallt.

Som jag berättat för jääätte längesen, så vann jag en midsommartävling på Onsdagsbus. Dock har jag inte varit där sedan veckan innan midsommar och därför inte fått mitt pris. Så igår fick jag de, en jätte gullig liten påse med massa gott i. Choklad och skönhetsprodukter. Så himla gulligt!

Onsdagsbus 10/8

Grabbarna till undsättning!!!

Nöjd

Tiden rullar på..

Hejsan! Hoppas allt är bra med er alla. Längesedan jag skrev nått här nu, men tiden räcker helt enkelt inte till. Jag jobbar och däremellan försöker jag umgås med Tobias och plugga körkort. Jag har mått både dåligt och bra under denna vecka. Känner mig lite utbränd nästan, det har varit lite för mycket under de senaste dagarna och det tar på kroppen med framför allt psyket. Jobbet går bra, och mellan alla klagomål av gäster så finns det en hel del glada och positiva kommentarer.
Nu har jag iallafall gått in för två dagars ledighet var av att jag jobbar eftermiddag på fredag. Vilket är jätte skönt. Idag (onsdag) är jag och grabbarna nere i Sundsvall för att mappa bilarna, ikväll väntas onsdagsbus. Bara vädret kan skärpa till sig!!! Igår hade vi sleepover hemma hos Victor. Jag, Tobias, Jonas och Simon. Haha, inte varje dag man har sånt stort frukostsällskap. Tror de kommer blir en rolig dag. Imorgon ska jag skriva för körkortet och köra upp... Jag är inte nervös nu men de lär komma när jag faktiskt inser vad jag ska göra. Önska mig lycka till!
Mina nya jeans från Madlady är goals, så jävla underbara!

ICE

Efter träning

Efter löpningen och styrkan idag varvade jag ner vid ån i Svensta. Stretchade på bryggan och bara tog det lungt. Jag sprang min vanliga runda, men istället för att springa hem sprang jag till en park där de finns träningsredskap. Där jag tränade efter löpningen. När jag väl kom hem laddade jag med massa frukt och en chia drink. Formen är på topp!

Hösten kommer närmare...

Om min helg

Tänkte att jag skulle berätta lite om min hellg. Jag var ledig från mitt ordinarie jobb denna helg, så hade jag tagit på mig ett annat jobb. Jag stod i baren på Storsjöteatern under två kvällar, vilket var jätte kul! Fick träffa så mycket trevligt och härligt folk. Den övriga personalen var super och båda kvällarna bara rullade på. När vi stängde på lördag kväll hade dom en utlottning av en högtalare, och jag vann! Samt att vi fick jätte fina tröjor, bland annat den på bilden nedan. På söndag åt vi middag på Texas Longhorn jag, mamma, pappa och Tobias. Det var mysigt och maten var jätte god!

I övrigt jobbar jag på och försöker ta vara på mina lediga stunder.

I met you on the dance floor, I was high and you were bored.