Life is a journey and only you hold the map.

Hejsan! Idag har det varit en ganska stressig dag. Jag har varit på bokning och sälj. Fått kolla på när Amanda betalat fakturor. Till lunchen så fick jag servera två konferensgrupper helt själv. Vilket var väldigt stressigt!
Efter jobbet somnade jag och vaknade lite för sent. Just nu pratar jag med Tobias i vanlig ordning och vi planerar inför vår resa!!!

Mycket att se fram emot!

10 ynka dagar kvar till hemgång och 18 dagar kvar tills jag och Tobias äntligen ska åka iväg på vår efterlängtade resa. Lanzarote blev resmålet och jag tror att det kommer att bli en magisk resa! Gud vad jag längtar, låt tiden gå fort!

Första advent!

Här kommer några av de bilder som jag och Johanna tog igår, när vi fotade till julkorten som jag beställde. Blev riktigt nöjd och tyckte de blev super mysiga bilder.
Idag har det inte varit någon vidare dag, jag vaknade runt 14 tiden och sedan dess har jag bara legat i sängen. Inte någon jätte produktiv dag... Pratar med Tobias för tillfället, för vi ska boka resa!!! Vart de bär av är ännu lite olklart, men vi får se. Som det ser ut nu lutar de för tillfället mot spanien. Så spännande!

Bara en helg kvar innan hemgång

Kanske är de ett rop på hjälp

Här smygstartar vi julen!

Fantastiska Oslo

Julen är inte alltid så lätt!

Jag och Johanna hade verkligen en jätte mysig eftermiddag i Oslo. Black Friday var ändå inte så tokigt, många roliga erbjudanden dock väldigt mycket folk, och jag har hittat mina julklappar som jag ska ge bort. Så i övrigt är jag väldigt nöjd. Dock tycker jag inte om julen, för de är så hemskt varje julafton när alla sitter och öppnar sina paket och jag får jätte många medans de äldre knappt får några paket alls. Jag får så himla dåligt samvete varje gång det är dags att inhandla julklappar för jag hittar antingen inga bra klappar eller så har jag inte råd. Julen är den västa högtiden, jag mår så dåligt innerst inne för jag vet exakt hur det blir varje år. I år kände jag ändå att jag hittat roliga julklappar till ett bra pris och kanske inte behöver få skuldkänslor över de jag införskaffat. Jag vill verkligen ge mina nära och kära allt, men med en studentplånbok är det inte alltid så lätt..

Black Friday!

Hejsan! Sitter för tillfället på backoffice och gör inte så mycket. Det är en lite för lugn dag på konferensen idag. Så istället ska jag försöka plugga lite innan de är dags att göra nått, vilket blir runt 14 tiden. Idag när vi slutat ska jag och Johanna åka in till Oslo och handla julklappar. Eftersom att det är Black Friday, massa rea och butikerna är öppna längre. Det blir mysigt!

Olso airport by night

Jag saknar dig

Musiken fyller mitt hjärta!

Hittade en sjukt bra rocklista på Spotify igår och jag är tillbaka i min lite tuffare stil. Har lyssnat på väldigt mycket mjukis musik under den senaste tiden men nu har rocken hittat tillbaka till mitt hjärta. Så för er boys and girls som gillar lite mer rå musik, lyssna på låtarna nedan.

Home is where mom is

Min älskade Liselotte, min älskade mamma, min bästa vän genom tiderna. Som skrattar med mig (mest åt mig) och gråter med mig. Jag saknar min mamma❤️

Starbucks & julpynt!

Halloj! Idag har det varit en ganska underlig dag. Jag har både varit i konferensen, restaurangen och i receptionen. Allt på samma gång också skulle jag vilja säga. Eller med andra ord har jag varit där de behövts folk. På grund av att de varit två stora trafikolyckor här i närheten idag så har många kommit sent till jobbet och jag har fått backat upp för dom tills dom kommit till jobbet.
Efter jobbet så har jag inte gjort så mycket. Jag och Johanna var till flygplatsen och kollade på lite julklappar samt tog en fika på Starbucks.
Jag har inte varit utanför hotellet särskilt mycket sen jag kom hit. Jag har heller inte varit på flygplatsen på jätte länge och de var så mysigt där nu för allt julpynt har kommit upp. De gillas starkt!

De känns att det är måndag!

Hejsan! Idag har det inte alls varit någon rolig dag. Till en början fick jag reda på att jag tydligen inte behövde jobba och precis när jag skulle gå upp på rummet kommer min handledare och ger mig massa uppgifter. Jag har burit säkert 60 bord fram och tillbaka idag, plus en massa stolar. Därefter klämde jag handen så den vart alldeles blå. Allt detta fick jag göra helt själv, när de precis kändes som att jag skulle bryta ihop kom handledaren och sa att jag fick sluta för dagen.
Nu ska jag gå till gymmet och hoppas på att det blir en bättre dag imorgon!

En del av mig - sidecut

Underbar helg - kamerabilder

Jag har haft en helt underbar helg, och jag har en sån fantastisk familj som faktiskt tog sig tiden att åka enda till Oslo för att hälsa på mig. Mamma, pappa och Tobias kom hit på fredagen så jag visade dom runt och så jobbade jag klart innan vi åkte vidare till Lönneskog. Där vi skulle bo på ett annat hotell och det var verkligen jätte fint där. Nära till shopping, fina rum och bra frukostbuffe. Där avslutades kvällen med en god middag och ett varmtskumbad. På lördagen besökte vi Oslo, där jag ville visa dom allt fint som jag själv fått se. Så vi var till Operan, Fästningen, Tjuvholmen och Kungahuset. Tyvärr var det väldigt kallt och inte jättefint väder men oj vilken bra dag vi hade. Även lördagen avslutades med ett skumbad och massa mys framför tvn.
Idag var det dags för hemgång och det vart ett jobbigt hej då... Fast innan dom åkte hem fick jag visa dom Flygsamlingen, där vi träffade på några av mina arbetskompisar, vilket jag tyckte var väldigt roligt. Jag tror även att Tobias tyckte att det var väldigt roligt att se alla flygplan.
Nu längtar jag hem mer än någonsin vill jag lova!

Hotellet
Första middagen
Oslo & Operan
Tjuvholmen
Andra middagen
Kungahuset
Och den här bilden på mig och Tobias får avsluta den här helgen. Jag kommer verkligen att sakna honom och resten av familjen. Tack för en jätte fin helg. Jag älskar er alla.

Underbar helg - mobilbilder

Bara några timmar kvar!

Godkväll! Jag har haft en jätte bra dag idag, allt har flutit på och gått jätte bra. Jag trivs som fisken i vattnet på konferensen så bättre än så kan de inte bli. Efter jobbet idag har jag städat rummet och packat. För imorgon kommer ÄNTLIGEN mamma, pappa och Tobias hit. Det ska verkligen bli så himla roligt. Dom kommer först hit imorgon och kollar på mitt hotell sen ska vi åka till ett annat hotell som vi ska bo på i helgen och jag har längtat efter den här helgen sååå mycket! Det ska bli så kul. Kommer inte kunna sova en blund inatt!

Back in black

Kärlek i förpackning

Saknar städ?

Hejsan! Idag har de varit en riktigt stressig dag. Jag trodde verkligen inte att de skulle vara så här mycket jobb på konferensen. De har varit fullsatt här hela dagen med konferenser och lunch gäster. Jag tycker ändå att jag skött mig väldigt bra för att vara den första dagen på konferensen. Dock känner jag att städ var mer min grej. Få gå runt i lugn och ro i sina egna tankar medan de mest bara är stress och 100 saker att tänka på som man bara inte får glömma. Ska sova på saken och ta nya tag imorgon. Hadee

Städ och LP-skivor!

Hejsan! Idag var min sista dag på städ. Jag jobbade kväll, och hela kvällen har väl bestått av att dammsuga. Inte min favoritsyssla men de är bra träning för kroppen. Kvällen gick undan iallafall så det var skönt! Fick mig en liten chokladbit och tog även en bild på den fina dukningen som Johanna gjort.
Fick även dessa inspo bilder av Johanna igår. Som hon tog på mig under våran lilla tripp till Oslo förra helgen. Kunde inte låta bli att bläddra igenom alla dessa LP-skivor.

Första snön i Oslo!

Helt underbart att få vakna upp till ett helt vitt Norge. De känns som att alla där hemma redan fått uppleva den första snön, så nu var det äntligen min tur att få se lite snö. Dock tinade nästan allt på en gång men jag fick iallafall uppleva de där lilla pirret i magen av julkänsla.

Dålig dygnsrytm..

Halloj! Hoppas alla haft haft en bra start på veckan, de har iallafall jag. Idag har jag städat hotellrum hela dagen, fick sluta lite tidigare så dagen blev inte allt för lång. Dock är jag väldigt trött då jag inte har någon bra dygnsrytm alls. Vissa dagar jobbar jag morgon och då sover jag inte på natten innan jobbet. Så somnar jag efter jobbet och kan därefter inte sova på natten. Så jobbar jag kvällar och får sova på dagen. Då sover jag oftast över mina måltider och kommer inte in i några bra rutiner alls! Däremot nått som jag hållt väldigt bra är att jag gymmar nästan varje dag. Jag springer på löpband och styrketränar. Känner mig verkligen reda för skidsäsongen nu!

Höst i Norge!

Kaffe till lördagsgodis!

Hejsan! Har haft en super lugn dag idag. Klev upp sent och pratade med Tobias. Älskar verkligen att höra hans underbara röst. Efter att vi lagt på gick jag till gymmet. Dit jag var varit tre dagar i rad nu, trivs verkligen på gymmet här på hotellet. De är så himla lungt och dom gånger jag varit dit har jag varit helt själv. Jag börjar med att springa på löpbandet och sen styrketränar jag. Känner att motivationen kommit tillbaka och jag tar en dag i taget helt enkelt! Ser redan fram emot morgondagen då jag får gå dit och kämpa på igen.
Tore är här i Oslo på besök så ikväll tog vi och köpte kaffe som lite lördagsgodis.

Mysigt med ett julpyntat hotell!

Börjat komma igång igen!

Ja så här kan en eftermiddag se ut...

Exakt så är de. Efter morgonpassen i receptionen längtar man mest bara efter sängen under hela dagen. Jag har sovit sjukt dåligt under de senaste dagarna och igår när jag slutade somnade jag direkt dock kunde jag inte sova på kvällen istället vilket ledde till att jag var vaken till mitt i natten. Idag var jag bara trött en stund på morgonen men jag har haft så pass mycket att göra så tiden har gått undan. Jag bestämde mig för att inte somna efter jobbet så nu ska jag istället gå till gymmet, Johanna som lovade att inte somna ligger så sött och snusar på sin kudde. Tror hon får sova vidare så går jag till gymmet själv.

Om du bara vill

Försvarets Flygsamling Gardemoen

Idag fick vi äntligen göra nått som jag länge längtat efter sen vi kom hit. Amanda tog med oss till Gardemoens Flygsamling. Vilket är ett museum fyllt med flygplan och helikoptrar från bland annat andra världskriget. Det var så sjukt overkligt att se alla plan och hur sjukt imponerande det är att dom fått dit alla plan. Amanda trodde att de hade ställt dit alla plan sedan byggt huset runt om alla plan. Men alla flygplanen har kommit in vid olika tidpunkter och 1998 var flygsamlingen färdig.
Vi fick en guidad tur där och vi fick gå in i planen och provsitta flera stycken. Vartenda flygplan på de museumet hade en historia och det va verkligen super spännande!

♡♡♡

Nu har nedräkningen börjat idag är det bara ynka 8 dagar kvar tills Tobias, mamma och pappa kommer hit. Jag är så himla glad att dom ska komma och hälsa på mig. Jag saknar alla tre jätte mycket och att hela familjen kommer tillsammans gör allt mycket roligare. Vi ska bo på ett hotell i Oslo och det ska bli mysigt som bara den! Jag ska få visa dom runt i Oslo och allt annat vackert som finns här. Så exalterad!!!
Jag älskar dig min prins

Back to black

De va nån som rökte på rummet...

Hejsan! Åååååh vilken helvetes natt jag hade natten som var. Eftersom att jag jobbade kväll så hade jag väldigt svårt att somna vilket ledde till att jag avr vaken till 2 nån gång. Jag pratade med Tobias sen bestämde jag mig för att gå och lägga mig. Jga hinner bara lögga huvudet på kudden så drar brandalarmet igång och håller väl på i typ 30 minuter. Så jag klär på mig lite snabbt och går ner till receptionen där de står en väldigt stressad receptionist och försöker lugna de 50 pers som väl kommit ner alla nyvakna. Så visar de sig att de är nån idiot som rökt på sitt rum mitt i natten! Tack för att jag fick sova mina ynka timmar du som rökte och jag hoppas att du fick betala riktigt dyrt för de du gjorde!
Dagen har gått ganska snabbt, dock var jag väldigt trött när jag kom ner till receptionen klockan 7 imorse. Imorgon är det sista dagen i receptionen, gud vad skönt och vad kul att äntligen få testa på nått nytt!
Nu ska vi ner till restaurangen och beställa mat och kanske köpa en bit choklad med tanke på att de är chokladens dag idag.

Switched at birth

Jag vet inte om jag pratat om denna serie tidigare, men jag tror inte de. De är världens absolut bästaste serie jag någonsin har sett. Jag brukar lätt tröttna på serier och tycker de är rätt trist. Men just i den här serien är det så mycket drama och kärlek så jag får aldrig nog!
Serien handlar om två flickor blir förväxlade vid födseln varav att att en av flickorna är döva och alla i familjen blir tvugna att lära sig teckenspråk. Jag blir jätte inspererad och intresserad av hela serien för jag tycker de är så overkligt med folk som är döva. Det är så svårt för en hörande person att sätta sig in i den situationen att de hela tiden är tyst. Fler personer både se den här serien för att få mer insikt i hur det verkligen är!
Switched at birth, världen bästa serie!

Välkommen till Best Western Oslo AirPort Hotel, du pratar med Nicolina!

Så här kan de se ut en eftermiddag på mitt jobb. Jag har jobbat kväll två dagar i rad nu och imorgon ska jag byta tillbaka till dagsskift. Kvällen har varit ganska lugn. De började väldigt stressigt men dog ut ganska snabbt. Sen har kvällen mest bestått av pappersarbete och telefonsamtal. Nu ska jag försöka slumra lite så hörs vi alla. Kram

Låt tiden gå fort!

Every love story is beautiful, but ours is my favorite.

Hejsan! Idag har de varit en riktigt dålig dag. Den började helt okej med att jag och Johanna gick till gymmet och tränade i dryga 30 minuter. Efter de duschade vi och käkade lunch sen vart jag ledsen och somnade. Så nu på eftermiddagen har jag sovit i 5 timmar och jag tyckte de va så meningslöst att vakna och inse att jag fortfarande är kvar här, ledsen och de är inte nå mindre dagar kvar tills jag får åka hem...
Hela världen har varit emot mig idag och den här dagen har bara varit väldigt dålig.

Oslo är som ett litet New York

Första lediga dagen avklarad, så himla skönt att slippa kliva upp imorse och stressa till frukosten innan arbete. Idag har jag och Johanna varit in till Oslo. Vi var uttråkade så vi åkte dit och shoppade lite. Super mysigt. Oslo är verkligen en helt fantastisk stad. Är så sjukt imponerad av allt där! Alla hus är design och så stora.

Väntar tills jag skymtar lycka

En bra vän

Det är ju ändå fredag!

Jag saknar min prins, lite för mycket❤️

Äntligen lite helg!

Godkväll gott folk! Idag har de varit en kempe bra dag, jag startade dagen med ett morgonpass och de bara swichade förbi sen slutade jag. Även idag har jag stått i receptionen och varit som mest självständig. Jag har gjort helt egna in och utcheckningar och fixat med ALLT pappersarbete vilket är en hel del!
Nu på kvällen har jag och Johanna kollat på olika dokumentärer och bara chillat i sängen. Vi fick även super lyxig middag upp på rummet. Både förrätt, varmrätt och efterrätt. Mums!
Här får ni några få bilder från första dagen.

Receptionen vare!

Efter en kjempe bra kväll i receptionen med min nya vän Emma lägger jag nu huvudet på kudden och tar igen några timmar innan morgonpasset påbörjas. Sista dagen innan helg, SÅ SKÖNT!

Kvällsreceptionist

Hejsan! Då har mitt andra pass som receptionist gått, har ny bytt skift så jag jobbar kvällar mellan 15-23.00 ganska roligt, mycket mer att göra än att stå där på morgonen. Igår var de mycket pappersarbete och bokningar som skulle läggas in men också en hel del in checkningar och telefonsamtal. De känns bra nu för jag börjar komma in i det allt mer. Dock trivs jag inte så jätte bra här och längtar hem ganska mycket. Snart är de iallafall helg och då är både jag och Johanna lediga så jag hoppas att vi kommer att hitta på någonting roligt, så vi slipper sitta på hotellrummet och strirra. Nu ska jag iallafall försöka träna lite och sen duscha.
Här får ni se några bilder på hotellet i kvällsljus.

•ONROADERS•

Här bor vi - De är ett organiserat kaos!

Att jobba som receptionist - är inte min grej!

Idag har det varit en ganska slitsam dag både fysiskt och psykiskt. Jag har haft väldigt ont i fötterna och inte haft så mycket att göra. Mest bara lagt in nya bokningar hela dagen med andra ord stått vid en dator i åtta timmar och bara knappat in konstiga namn som jag inte kan skilja på om de är för eller efternamn samt en himla massa siffror. Tack godegud för att jag börjar sent imorgon och resten av den här veckan. Att jobba som receptionist är inte alls min grej, har jag upptäckt!

Vi tar Norge med storm

Jag tror att vi alla är väldigt nöjda med denna första dag i Norge. De är inte alls som jag föreställt mig. Alla är otroligt tacksamma över att vi är här. Alla är jätte trevliga, intressanta och inspirerande. Vi har träffat hotellchefer, varit på Norlandias huvudkontor och även träffat all övrig personal. Vi har fått rundturer över hela Oslos innerstad och ätit fantastiskt god mat. Imorgon börjar jag min fösta vecka där jag ska stå i receptionen. Spännande! Hoppas ni kommer följa mina 6 veckor här och tycker de är kul att se vad jag får göra om dagarna. Kram

Tjuvholmen - Oslo

Höst och jag är kär

så jävla cool

Slappa dagar!

Hejsan! Tidig morgon idag efter en ganska slapp helg. Jag och Tobias gjorde ingenting speciellt på fredagen bara tog de lugnt i soffan och kollade på Idol. Lördagen bestod av att skala potatis till en fest som vi skulle hjälpa till med. Efter de åkte vi till stan och gjorde oss i ordning för vi båda skulle ut. Jag var till Cathrin på halloween fest och de var verkligen jätte kul och Tobias käkade middag med grabbarna. Gårdagen var bara en riktig bakisdag. De enda vi gjorde va att vi sov och åt mat. Kollade på Solsidan och sov lite till. Imorse fick jag skjuts till flygplatsen vid 5 tiden. Sjukt jobbigt. De vart ett sorgligt förväl och jag kommer att sakna Tobias så himla mycket. Så efter att vi sagt hejdå flög jag och mina vänner till Stockholm och just nu sitter vi på planet från Stockholm till Oslo. Ganska nervöst kan man säga! Önska mig lycka till! Kram